tisdag 29 maj 2012

Konstskoleelev från vit medelklass på KKH

Ja då fick man representera den vita svenska medelklassen som enligt inslaget är överrepresentativ på våra konstskolor. Igår undrade ett par om de fick filma när jag riggade inför utställningen och jag tog för givet att det skulle gälla kommande utställning. Under Kulturnyheternas inslag idag 19.00 ser man en trött och koncentrerad Johanna i blå overall som står vid ett bord och snurrar prövande på ett par av sina alster. Jättekul att det blev just mina växtverk som fick synas de som själva just sett dagens ljus.
Det är lite speciellt det här med att arbeta i 3D, det blir liksom inte verkligt förrän man ser de utskrivna resultaten hur mycket det än går att vända och vrida på dem i datorprogrammet. Även jag har suttit där bakom skärmen i ett litet rum med 3D-scanner, 3D-skrivare och datorer hela terminen och knappt visat vad jag arbetat med varför jag blev lite överrumplad igår.
http://svtplay.se/v/2808550/kulturnyheterna/29_5_19_00
Här är två spegelvända alster sedda uppifrån.

Inga kommentarer:

Missa inte denna separatutställning i Haninge!

Sista chansen att besöka min tredje separatutställning och se samtliga 43 verk samspela i detta fina galleri i Österhaninge. Galleri...