söndag 28 augusti 2011

Cire perdue/ förlorat vax

Det är mycket att göra så här inför en utställning. Jag har nya verk på gång
som ska hinna färdigställas, nya visitkort behöver tas fram, en liten portfolio
kanske och visst vore det roligt med vykort också men man kan inte hinna allt.
Till höstsalongen vill jag skapa en känsla av frihet, kärlek och lekfullhet
men också "livskraft i det döda" och har låtit mig inspireras av just den
färgstarka hösten. Jag har även tagit fram en kollektion kärleksgåvor i brons
och några accessoarer i tenn.
Jag modellerar i proffslera, docklera och direkt i vax och gjuter sedan
i en teknik kallad förlorat vax/ cire perdue.









Så här ser ett av mina nya alster ut
när vaxen är uppställd på göt ingör gjutning.

Inga kommentarer:

Missa inte denna separatutställning i Haninge!

Sista chansen att besöka min tredje separatutställning och se samtliga 43 verk samspela i detta fina galleri i Österhaninge. Galleri...