onsdag 11 januari 2012

Vernissage på Galleri Kyrkskolan i Österhaninge!

Nu på lördag kl 11-16 är det vernissage för nya Haningekonstnärer
på Galleri Kyrkskolan i Österhaninge där jag medverkar för första gången.
Bland mängder av målningar finner ni två podier med bronser på temat kärlek.
Samtliga sex amuletter tog jag fram till min första utställning för ett år sedan.
Både Längtan (eller En morgondröm) och Lycklig fick liv något år tidigare
och Hjärterosen modellerade jag fram i vax när jag såg Utöjarosorna flyta.



















Den (egen)kära lilla daggmasken kom till efter att jag lekt
med vaxgöten, originalet är gjort i docklera.











Längtan och några mojos för lycka och tur i kärlek...

Inga kommentarer:

Missa inte denna separatutställning i Haninge!

Sista chansen att besöka min tredje separatutställning och se samtliga 43 verk samspela i detta fina galleri i Österhaninge. Galleri...