söndag 1 april 2012

3D-nörd på Mejan

Tiden bara rusar iväg och jag har helt glömt av att uppdatera min blogg.
Det har tagit sin tid att komma in i de olika 3D-programmen men nu börjar
jag behärska det jag behöver för att modellera i framförallt Maya.
I min ansökan till KKH på Skeppsholmen angav jag att jag ville arbeta
vidare matematiskt och skapa 3-dimensionella mönster genom att rytmiskt
upprepa egna verk med hjälp av 3D-program och nu är jag där.
Eftersom tiden är knapp, min projekttid utgår 8 juni, så har jag huvudsakligen
arbetat med en av mina skulpturer; "Lycklig" som är en femuddig kvinnofigur.
Här nedan kan ni se några av de formationer hon bildat.



Inga kommentarer:

Missa inte denna separatutställning i Haninge!

Sista chansen att besöka min tredje separatutställning och se samtliga 43 verk samspela i detta fina galleri i Österhaninge. Galleri...