fredag 25 maj 2012

Röd juvel i plast/Jewellery in red resin

Vårutställningen på Kungliga Konsthögskolan närmar sig med stormsteg
och det märks på många sätt. Själv råkade jag under tidspress och viss stress
göra ett fatalt misstag vid en beställning. Jag skulle för första gången låta
skriva ut ett av mina verk i transparent färgad plast men lyckades
blanda ihop mm och cm. Förvirringen började med ett mejlsvar som löd;
den minsta storlek vi kan skriva ut i är 200%. Dagen innan leverans upptäcker
jag till min förtvivlan mitt misstag, så nu får jag tänka om inför vernissaget
så att dessa pärlor kommer till sin rätt.
Ja, det var inte det lättaste att beställa via Internet från iMaterialise i Belgien,
men det blev en vacker liten juvel.


Vernissage på Skeppsholmen 31 maj från 15-20, för vidare info se www.kkh.se

The Springexhibition at The Royal Academy of Art starts 31 of May

Inga kommentarer:

Missa inte denna separatutställning i Haninge!

Sista chansen att besöka min tredje separatutställning och se samtliga 43 verk samspela i detta fina galleri i Österhaninge. Galleri...