tisdag 20 januari 2015

Lera är lycka! Happy!!!

Min son döpte just denna till Mammut, ett passande namn.  

Brandgul 3D-modell i transparent plast.




















Sommaren 2014 arbetade jag en del i lera, detta är en uppmodellerad del
som när den mångfaldigas bildar ett runt verk bestående av flera likadana "tårtbitar".
Under mitt projektår på Kungliga Konsthögskolan 2012 arbetade jag fram
flera sådana modeller i 3D-programmet Maya.
Alla utgick ifrån min lilla bronsfigurin som jag kallar "Lycklig",
se nedan till vänster.

Lycklig, en hyllning till kvinnan.
Spegelvända kopior printade i 3D-skrivare.





Inga kommentarer:

Missa inte denna separatutställning i Haninge!

Sista chansen att besöka min tredje separatutställning och se samtliga 43 verk samspela i detta fina galleri i Österhaninge. Galleri...